Frustratie…

Dit jaar ben ik, net zoals zowat alle jaren voordien, rijkelijk laat met het invullen van mijn belastingsbrief.  Deze wettelijke verplichting heeft, zo kan iedereen die ooit al gewerkt heeft u vertellen, een deadline. En die is dit jaar op 30 juni om 23.59u.  Meneer hier wou dit jaar voor de verandering tax-on-web eens uitproberen, wegens veel positiefs over gehoord (Wizards die voor u vanalles berekenen! Loon, uitkeringen, zelfs pensioensparen op voorhand al ingevuld! Sounds fine, uh?).  Anderzijds waren er bij momenten ook wel wat minder positieve signalen in de media te horen: websites die de massa volk niet aankonden en het dus gewoon begaven, om maar iets te zeggen. Of bugs die in het voordeel van de fiscus werkten, waardoor brave belastingbetalers bedrogen uitkwamen. In ons land, dat de belastingbetaler tegenwoordig zélf de codes op zijn geschreven belastingbrief laat invullen (!) verschiet een mens van weinig meer.

Maar ik gaf het programma het voordeel van de twijfel.  Dat had ik dus beter een paar weken of maanden vroeger gedaan, want ondertussen sukkel ik al drie (!!) uur van de ene foutmelding naar de andere blanco pagina, tot mijn eigen wanhoop want morgenochtend vroeg uit de veren voor kennismakingsbezoek op de locatie van de volgende Werelddovendag (waarover ik binnenkort zeker nog een nieuw postje plaats alhier).

Konden ze daar bij het ministerie van Financiën geen straffere server vinden, zo één die laattijdige indieners een beetje nachtrust bezorgt, in plaats van extra stress die alleen maar zal leiden tot nog minder slaap?

Enfin, ik probeer het me niet té hard aan te trekken. Mijn brief is al binnen, nu ploeter ik me héél langzaam (en vaak ook heel onzeker, ondertussen letterlijk élke stap die ik vooruitzet opslaand –  als dat al lukt, want evengoed donder ik terug naar start…) door die van mijn partner. Maar (tot nu toe) zeventien (!!) keer terugdonderen naar de startpagina – en dat alleen bij Elke! – is toch wel een béétje overdreven, meneer Reynders! U doet uw reputatie helaas alle eer aan…

Volgend jaar een maand vroeger. Wis en zeker.

En dan staat er ook nog eens, als is het om de frustraties nog wat groter te maken, mooi in de linkerbovenhoek: “powered bij ccff atlas”, met een tekening van de Griekse god Atlas die de aardbol op zijn schouders draagt. Het léf!

1 reactie

Opgeslagen onder allerlei

Een Reactie op “Frustratie…

  1. Nico Tobbackx

    Het is nu 2 jaar later ….Nu is het 9 juni 2011 en http://www.taxonweb.be ligt al de ganse dag plat – zucht – ‘k zal dan toch maar weer de papieren versie invullen zeker ? poor Tree(s)

Geef een reactie

