iMac

De letters die op dit moment op uw scherm te lezen zijn (deze dus) zijn geschreven op onze nieuwe iMac.  Jaja, na rijp beraad hebben we gekozen voor een Apple…  en na jaren van MS-systemen is het nu zonder meer een grote aanpassing: nieuw klavier, nieuw besturingssysteem (where the hell is de knop om een DVD uit te werpen?), nieuwe basisprogramma’s (geen Internet Explorer meer, maar Safari!  Geen Windows Explorer meer maar Finder.  En allerlei raar spul à la GarageBand (maak uw eigen muziek! Handig voor een dove!), iMovie enz…  En hoe moet een mens hier eigenlijk copypasten?

Enfin, het worden leuke tijden, maar eerst moet de komende weken het huis af!

5 reacties

Opgeslagen onder allerlei

5 Reacties op “iMac

  1. Annelies

    Ohlala, nog een mac-gebruiker erbij!

    Bovenstaande is herkenbaar van mijn eigen ‘bekering’😉 een aanrader voor overlopers is deze website: http://macmiep.nl/
    de teksten in de blauwe vakken zijn voor switchers bedoeld

    Veel veel plezier gewenst met je mac!

  2. Hey,

    Proficiat met de nieuwe aankoop! Ik ken ook dat gevoel, sinds september ook dagelijks aan m’n iMac gekluisterd… Een tip misschien, druk ctrl in, gecombineerd met een muisklik: zo reconstrueer je je “ouwe rechtermuisknop” weer.😉 Wat ook heel handig kan zijn: cmd + pijltjestoets! Dan heb je ineens 4 bureaubladen waar je op kan werken!

    Enjoy!!

    ps: dvd uitwerpen: sleep ‘m gerust in de vuilbak..

  3. Hallo edele Heer, mijn vrouw is ook al lang een iMac gebruikster, en ik moet er af blijven. Ik lees momenteel ‘Talk Talk’ van T.C.Boyle. Zegt je dat iets? Ik vind het heel goed. Moet je ook ’s lezen, ever…Ik ben altijd nieuwsgierig geweest wat dove mensen denken over horenden. In het boek wordt een beetje van de sluier opgelicht, alhoewel, de schrijver is zelf horend, dus hoe kan hij dat weten, fantaseren misschien. Hoe is’t met je nieuwe job. Coördineren zeker. Groeten.

    • dag Martin, ik heb dat boek hier zelf liggen (al een dik jaar) en het is inderdaad de moeite waard, vind ik zelf. Vooral alle communicatietroubles, en daarnaast is het ook gewoon een fijn boek van een goede schrijver.

      Je moet van de Mac van je vrouw afblijven, dat belooft! Het is alleszins wel enorm aanpassen en opletten dat ik niets doe dat ik niet wil doen, al gaat dat wel steeds beter.

      • Micheline Permanne

        Ik zie pas nu dat ge geswitched zijt Bart. Je zal het je niet beklagen. Ik wil nooit meer, NOOIT meer terug naar nen Windows PC. Je zal zien, het went snel. Er bestaat een goeie cursus online. Google maar eens naar macmiep. Echt zeer helder uitgelegd.
        Enne, ge zijt niet verplicht om alle voorgeïnstalleerde software te gebruiken hé. 3/4 van wat beschikbaar is, gebruik ik niet eens.
        En verder, veel succes hé.
        Groetjes en een knuffel voor Isobel.
        Micheline

Geef een reactie

