Dendermonde, 23 januari 2009

Ik weet niet hoe het zit bij andere ouders (in spe), maar sinds ik weet dat ik in mei vader word, is elk (slecht) nieuws waarbij kinderen betrokken zijn, een steek door het hart.  Ook onze kleine zal op een dag, met twee hard voor hun brood werkende ouders, richting onthaalmoeder of crèche gaan waar we hem/haar in de zorgende handen van iemand terechtkomen… laat ons hopen dat er nooit een gek passeert.

Vroeger zou het nieuws van de moordende Joker uit Batman mij ook wel geraakt hebben, maar op een heel andere manier.  Nu komt het verlies van je eigen kind toch wel akelig dichtbij. Je moet het maar meemaken dat een échte, overmatig geschminkte, mens doordraait en uitgerekend jouw crèche uitkiest, en uitgerekend jouw kind tegenkomt in zijn hysterie…

Mijn oprechte medeleven met de ouders en familie van de drie [update: het blijken er twee, maar is dat minder erg?] tot nu toe overleden kinderen, en met de familie van de gedode begeleidster.

[update: ook mijn oprechte deelneming aan de ouders van Kim D. Je zal het maar meemaken als moeder…]

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder allerlei

Geef een reactie

