Zwanger

Het is ondertussen al een kleine vijf maanden dat mijn lief en ik in blijde verwachting zijn van onze eerste kleine.  De eerste maanden was het een onwezenlijk gevoel, beseffen dat in die buik iets groeit dat héél erg klein begonnen is maar enorme gevolgen zal hebben voor ons dagelijkse leven na mei.  Wie weet word ik dan meteen ook volwassen.

Elke maand groeit die buik met enkele centimeters bij, en ook de benen van lief beginnen stilaan de eerste tekenen te vertonen van enige opzwelling.  De buik, die is al meer dan deftig gegroeid, er moet dan – dixit de prenatale madam van eergisteren – ook 25cm baby inkunnen. Plus placenta. Plus baarmoedervocht.  De eerste twee maanden was lief vaker thuis dan op haar werk wegens doorlopende ochtendmisselijkheid (lees: ochtend-, middag-, én avondmisselijkheid…) maar sindsdien ging het wat dat betreft alleen maar de goede kant op.  Al moet ik het ook niet riskeren om wat eten in de keuken te laten staan, of het is opnieuw prijs.

Stilaan beginnen ook de plannen voor de kinderkamer op te duiken.  Een bezoekje aan de nieuwe Ikea in Gent bracht liefs zowat in paniek: maar er is nog zoveel te doén! En het bracht vooral héél veel creatieve ideeën naar boven, die gisteravond (of was het eergisteren?) in heel wat ideeën voor zelfgemaakte (praktische en minder praktische) geboortekaartjes uitmondde.

Enfin, tegen dat het mei is, is alles hier klaar voor de beebie.

1 reactie

Opgeslagen onder allerlei

Een Reactie op “Zwanger

  1. Dag Bart, dag Lief, fijn voor jullie dat jullie zwanger zijn. Fijn ook Bart dat we hetzelfde boek aan het lezen zijn, of doorworstelen, het ergste heb je gehad, wat volgt is de ongelooflijke Duitse precisie van hoe ze alles organiseren, elkaar tegenwerken, filosoferen onder elkaar enz. Ik merk wel dat de schrijver heel wat literatuur over het onderwerp gelezen heeft. Hij is wel degelijk ingelicht. Toen ik net gestopt was met werken heb ik heel wat kampliteratuur doorgenomen en ik kom veel situaties tegen. Alleen wat ze in de Oekraïne uitgespookt hebben was nieuw voor mij.
    Ik zou zeggen, nog veel leesplezier, maar in dit geval is het ambivalent. Ik ben zelf gestopt met lezen voor het naar bed gaan. Max Aue kwam ’s nachts weer. Laat me weten als de nieuwe Verheyden er is.

    Groeten, Martin, ook aan Lief en de kleine.

Geef een reactie

