Boek

Mensen die mijn leven een beetje kennen, weten dat ik het bij momenten/soms/regelmatig nogal druk heb en daarna nogal moet recupereren. Ik zou het een zwak gestel noemen, maar dat vind ik flauw van mezelf, want met drie jobs heeft een mens geen tijd om een zwak gestel te hebben.

Toch vind ik het REUZE-vervelend dat ik, zodra ik een tandje erbijsteek, regelmatig een keer ziek word (het voorbije schooljaar toch alweer 2,5 weken in de lappenmand gelegen, alstublieft). Dat spelletje is nu al een paar jaar aan de gang, en de indruk groeit dat ik gezond mag eten wat ik wil, mag sporten wat ik wil, het helpt niets om het virus tegen te houden (want dat is wat ik altijd onder lijf en leden heb: een stomme virale infectie). Mijn bloed is al een paar keer onderzocht, en daarbinnen is op het eerste zicht niets mis. Of toch niets grondig mis. Zucht. Maar het neemt niet weg, elke keer als ik opnieuw langzaam probeer op te bouwen met fietsen en/of lopen: élke keer wordt dat doorbroken door die gdvd’de beestjes. Enfin, vorige week had ik het dus terug zitten, maar een hele dag in bed of de zetel liggen gaat op den duur, ziek of niet ziek, ook vervelen.

Ben dan maar opnieuw aan een boek begonnen. Te schrijven, welteverstaan. En nu ik het hier wereldkundig maak (enfin, wereldkundig, voor die tien of twintig bezoekers per dag), voel ik me verplicht om het af te werken ook. En neen, ik vertel niet waar het over gaat. En neen, je mag het niet lezen. Nog niet.

En ik heb het al zo druk, dus ik weet niet waar ik de tijd moet gaan halen om DAT ook nog eens erbij te nemen. En toch moet het. Omdat ik het zeg.

Het is dus maar dat je het weet. Max schrijft nu even geen (belabberde) gedichtjes, maar een heus boek. Van meer dan 20 bladzijden. Misschien zelfs van meer dan 200. Hiep.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder allerlei

Geef een reactie

