Cursus

Tussen de hoest- en andere buien door probeer ik van de gelegenheid die ziekteverlof heet (ja! alweer! dju! En het is geeneens de griep die in het nieuws epidemische vormen aanneemt, maar “slechts” een achterbakse virale infectie) gebruik te maken om de cursus Dovencultuur die ik doceer aan het nabijgelegen volwassenonderwijs hier te Gent, een beetje bij te werken. Ondanks het feit dat ik me dood- en doodmoe voel, probeer ik in de zetel toch een beetje nuttig bezig te blijven, en lees ik allerlei artikelen over het betreffende thema, in de hoop het te kunnen gebruiken voor mijn cursus. Mensen die vermoeden dat ze mij interessante artikels kunnen bezorgen over Dovencultuur, mogen me dus altijd contacteren.

Los daarvan vraagt het een heleboel werk, de cursus van iemand anders redigeren. Er zijn een aantal zaken waar ik nog dieper op wil ingaan dan op het moment in de cursus beschreven staat, en daar het nodige wetenschappelijke opzoekwerk voor verrichten, vraagt heel veel tijd.

Maar het is wél fijn om te doen. Al blijft dat voortdurende gehoest, gesnotter en ge-wc-loop mijn lichaam uitputten. Nog een geluk dat het stilaan aan de beterende hand is. Nog een paar dagen, en ik kan er terug tegenaan. Tot dan behelp ik me met complete keukenrollen om de zondvloed uit mijn neus te trotseren.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder M'n job(s)

Geef een reactie

