Ongehoord verleden

Voor wie het nog niet wist: morgen is meneer hier de hele dag te vinden op “Ongehoord verleden“.  Op dit congres wordt de historiek van de Dovengemeenschap ter sprake gebracht aan de hand van een aantal thema’s.  In de voormiddag blijven we in België: verschillende sprekers hebben het over de Dovengeschiedenis in België: de oude archieven, frontvorming naar de horende wereld toe, de wijze van kennisvergaring,… het komt allemaal aan bod.  In de namiddag komen de (in de Dovenwereld behoorlijk “hotte”) buitenlandse sprekers aan de beurt, en ik kijk vooral uit naar de lezing van Harlan Lane.  Ik leerde hem beter kennen toen ik zijn boek “The Mask of Benevolence” (grotendeels) heb gelezen, een boek dat nogal indruk heeft gemaakt.  En hij schreef met “When the mind hears” ook al een boek dat kan tellen, dus ik ben echt benieuwd naar de inhoud van zijn lezing.  Als hij het dan ook nog mooi en zwierig kan brengen ook, ben ik morgenavond een tevreden man!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Deaf/Deafhood

Geef een reactie

